Mijn laatste stageweekje! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van manoninecuador - WaarBenJij.nu Mijn laatste stageweekje! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van manoninecuador - WaarBenJij.nu

Mijn laatste stageweekje!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg

18 Juni 2005 | Ecuador, Quito

Vorig weekend ben ik samen met Nicole naar Otavalo gegaan, hier hebben we wat inkopen gedaan en zondag hadden we een tocht langs de omliggende dorpjes.
Bij het eerste dorpje waar we aangingen, maakte een man kleine doosjes, die op de markt in otavalo verkocht worden. Degenen die daar op de markt staan, is eigenlijk een grote maffia familie, die deze mensen afzet. In dit dorpje is ook veel incest, hierdoor zagen wij een vrouwtje die gehandicapt was en niet kon praten en horen, zij was ook nog nooit verder geweest dan haar eigen straat waarin ze woonde...In de volgende dorpjes waar we aangingen waren er ook trieste gevallen, en je voelt je een beetje een indringer in hun huis. Sta je daar als toerist met je cameraatje... Maar aan de andere kant vind ik het ook wel goed om te zien hoe het echt is!

Nou gossie dat was het dan weer...
Mijn laatste stagedagje zit erop. De hele week zijn we druk bezig geweest met het schilderen van mijn lokaal, de vloer dr in, shoppen en inrichten, maar het is af!! En ik ben er echt supertrots op! Hoop ook dat het echt gaat lopen in de tijd dat ik er niet meer ben, maar dat is helaas afwachten. Maar ik weet wel zeker dat de kids het leuk vinden!

Vrijdag ben ik met mijn kindjes van de markt naar een speeltuintje gegaan en kregen ze wat te drinken en wat snoepjes...Was wel een leuke afsluiting, maar ik heb echt het idee dat t een beetje langs me heen gaat. Ik ben natuurlijk al wat weken bezig met de gedachte dat ik hier weg ga, en heb dr al ns een traantje om gelaten, omdat het besef dan komt: als je klaarbent met je stage, ben je eigenlijk ook klaar in Ecuador, mijn leventje stopt hier. En dat vind ik wel heel moeilijk..
's middags ging ik mijn lokaaltje openen! Had wat ballonnen opgehangen en wat 'champagne' gehaald. Heel m'n groepje kwam even kijken, mark en norbert en wat collega's, dus dat was echt superlief en ook wel leuk om zo te eindigen! Met een klein feestje! Haha!

Ik ga zo naar het strand nog even vakantie houden voordat ik weer naar Nederland ga!
Chao! XX

  • 18 Juni 2005 - 18:52

    Anouk:

    ook eens eerste, dat mag ook wel nu je bijna terug bent. Manon een mooie prestatie dat lokaalte en geniet van je laatste weke, kussssss je zusje

  • 18 Juni 2005 - 19:08

    Ben:

    ha 2e anouk je bent me een paar minuten voor maar ga weer even snel op msn met je zussie praten
    xx

  • 18 Juni 2005 - 19:45

    GJ:

    Heeee, die Manon
    Hier weer een berichtje van mij.
    Ben met Daan en de kids een weekje op vakantie geweest, was erg lekker moet ik zeggen.
    Vandaag nog heel eventjes geholpen met beach opbouwen en Ben zei tegen mij dat ie vorige week alleen maar zenuwachtig was voor Nederland-Finland,maar we zijn inmiddels een week verder en ik kan je vertellen dat de spanning bij hem oploopt hoor nu je zowat weer thuiskomt. Nee, alle gekheid op een stokje, hij ziet ernaar uit maar dat deed ie 3 maanden geleden al. Verder alles rustig hier en deze week dan weer het beach-toernooi. Gaan we weer een balletje slaan.
    Manon rustig aan en we gaan elkaar sprekennn.

  • 18 Juni 2005 - 20:34

    Riky:

    Hoi Nonnie,
    Ik weet zeker dat ze daar erg trots op je zijn als je er zo iets moois van gemaakt hebt.
    En anders zijn wij het hier wel voor jou.
    Hopenlijk viel je laatste dagje een beetje mee,en jou kennende weet ik dat je alweer met je gedachte in Hilvarenbeek zit.
    Ik weet zeker dat je heel fijn hierop terug kunt kijken in alles wat je voor die kinderen gedaan hebt en voor al degene waar jij je steun en medeleven getoond hebt.
    Geniet nog een goede week van je vrije dagen en zon ze nog, tot gauw dikke kusxxxxxxxxxxxxxxx ook van Arie

  • 19 Juni 2005 - 10:32

    Heidi:

    Hoi Manon
    Zo dat ziet er leuk uit. Je hebt een leuke en gezellige Hollandse indruk achtergelaten. Geniet nog even van alles en iedereen want het aftellen is begonnen.Hou je taai ook van alles waar je afscheid van moet nemen. Groetjes van Heidi

  • 19 Juni 2005 - 11:02

    Truus.:

    Wat een verschil!!Heel erg leuk zoals het er nu uit ziet.Beetje hollandse peuterspeelklas met alleen donkere scheetjes.Deze maanden pakken ze je niet meer af! Zie je snel.xxx

  • 19 Juni 2005 - 11:56

    Harm:

    Hier weer even een berichtje uit het tropische dorpje Nieuwer ter AA: 31 graden hier! en deze week een echt strand in het dorp. Verder eigenlijk niets te melden. Geniet nog even van je laatste daagjes in Ecuador. Ik zie je snel

  • 19 Juni 2005 - 13:34

    Renée:

    Hai!!
    Tis bijna zover meis, nog maar anderhalve week. Gaat nu zeker wel snel of nie? Maar.. je kunt trots zijn op jezelf, je lokaaltje ziet er super uit en je hebt het toch wel ff gedaan, al die maanden daar! Geniet nog maar ff van je kindjes en het mooie land en dan staan wij te wachten op Schiphol oke..!!
    Liefs ;)

  • 19 Juni 2005 - 18:02

    Ben:

    he lieverd, zier er erg mooi uit hoor, je klasje en vooral die koeienprint bevalt me wel ;)
    Hier alles onder controle, gister met harm het strand aangelegd en nu kan er wo tot za gevolleybald worde en het weer wordt mooi dus dat gaat zeker goed komen. Vandaag met Kezza de gekste, EVV en lesley de verschrikkelijke naar de meern geweest lekker gezwommen (en verbrand) maar dat mag de pret niet drukken, Nou gegroet en tot snel
    xxx

  • 19 Juni 2005 - 21:26

    Lizanne:

    Hey meis, ik ben echt trots op je, en je mag ook zeker wel trots op jezelf zijn. het ziet er echt mooi uit dat lokaaltje van je. Ja nu gaan de daagjes voor jou snel, en ik denk voor ben ontzettend langzaam. tenminste dat gingen ze bij mij wel. Maar ik weet zeker hier in beekcity gaat het weer helemaal goedkomen. Je bent zo weer bij ons ingeburgerd.
    Je hebt daar heel wat ervaringen opgedaan en die pakt helemaal niemand van je af. ik weet zeker dat je die kinderen echt ontzettend veel hebt geholpen en ze zullen je daar vast bewonderen. IK ga nu slapen, en zie jou over anderhalve week. Nog veel plezier daar. een hele dikke kus van mij

  • 20 Juni 2005 - 07:44

    Kirsten:

    Echt leuk gedaan dat lokaal, ziet er mooi uit! Je laatste weekje alweer, geniet er nog ff van en succes met afscheid nemen... x

  • 20 Juni 2005 - 08:42

    Carola:

    Hee Manon ! 't is super geworden zeg ! Had mijn koeienserviesje nog wel even op kunnen sturen!En als je dan de foto van het meisje ziet, kan ik me goed voorstellen dat het moeilijk is om die scheetjes achter te laten!Maar je kunt echt trots zijn op jezelf. Maak er nog een topweek van hé!

  • 21 Juni 2005 - 03:28

    Karlijn:

    Hj manon,
    zo zie je maar weer dat die vijf maanden er in een poep en een scheet op zitten! Het lokaaltje ziet er super uit. Heeft overduidelijk veel Nederlandse invloeden :) Nog veel plezier in je laatste weekje daar en tot snel
    Hele dikke kus

  • 21 Juni 2005 - 11:35

    Inge:

    Hey meis,
    Echt super hoe je lokaaltje eruit ziet!!! Je kunt trots zijn op jezelf. Nog heel veel plezier die laatste tijd daar!
    Nog even goed nieuws vanaf mijn kant: ik ben geslaagd!
    Tot snel.
    Kus

  • 21 Juni 2005 - 21:06

    Jeanine:

    Heeeeee meissie,

    Jaja al bijna weer naar huis he, wel dubbele gevoelens dus. Leuk om terug te gaan, maar jammer om weg te gaan. Je lokaaltje is echt gaaf geworden zeg, weet zeker dat je kids iedere keer aan je zullen denken als ze daar zitten. Geniet nog ff van de laatste paar dagen he.

    Liefs

  • 22 Juni 2005 - 07:18

    Thierry:

    ey Manon...is idd leuk geworden, geniet nog ff daaro, dan gaan wij hier nog ff Beachen deze week
    see you soon X

  • 24 Juni 2005 - 08:46

    Carola:

    Je laatste weekendje voor de boeg !! Hou je taai en spreek je snel! xx

  • 24 Juni 2005 - 15:07

    Mariska:

    Hoi Manon, je laatste weekje is begonnen, nog een paar dagen en je komt weer terug maar wel met een rugzak vol mooie herinneringen die niemand je meer afpakt!!!! Wat is de tijd snel gegaan he maar ik kijk wel weer naar je uit hoor. Bij deze wens ik je een hele goede terugreis en zie je snel weer. Groetjes van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 29138

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: