´n Bikkel in Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van manoninecuador - WaarBenJij.nu ´n Bikkel in Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van manoninecuador - WaarBenJij.nu

´n Bikkel in Baños

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg

01 Juni 2005 | Ecuador, Quito

Afgelopen week ben ik bezig geweest met t opruimen van m'n lokaaltje..wat een zooi kwam daaruit zeg! Van poppen zonder kop tot ingepakte zwembadjes?! Maar goed dit is nog iets wat me energie geeft en waar ik ontzettend veel zin in heb! Komende week wordt t dus schilderen geblazen!!

Afgelopen weekend ben ik met Anke en Gerben weer een keerke terug gegaan naar Baños (je weet wel, de vorige keer hebben we hier geraft) Met de bus reden we Quito uit, en eigenlijk ist echt een stinkstad, maar als de zon laag staat en de wolken zo op de bergen liggen, je uitzicht hebt op de Cotopaxi, tja dan ist eik super! Zal ik zo gaan missen!! Maar goed even terug naar Baños. We hebben zaterdagochtend een beetje gerelaxed en ´s middags gingen we canyoningen. Hierbij ga je abseilen en banjeren door een rivier. We hadden een hele grappige gids, die eerst alles zelf voordeed. Zo begonnen we bij een kleine waterval van 10 m. Opdracht; met gestrekte benen, achteroverleunend naar beneden en aan ´t einde nog ongeveer een meter boven het water, moest je je ineens afzetten en je achterover in ´t water laten vallen...huppekee zo gezegd zo gedaan ;) Dit deden we tweemaal, maar de stenen waren erg glad en hup ik gleed uit en hing ik daar hoor, in die waterval..! Maar geen probleem, met een snuk aan ´t touw tilde de gids me zo weer overeind.. De derde maal moesten we gaan liggen en liet hij ons naar beneden glijden...was erg grappig!
Daarna gingen we naar een grotere waterval van 45 m. Nou toen ik op een ontzettend klein stukje rots stond en naar beneden keek, kreeg ik wel even de kriebels... Nadat ik een stukje naar beneden ging, was het ´t einde van de rots en moest ik m´n achterste zo ver mogelijk laten zakken, zodat je benen nog hoger staan. Daarna mag je die laten vallen en breng je jezelf met t touw naar beneden..Dat was echt mooi want door ´t water heen kon ik ook nog een regenboog zien! Maar ik vond een keer ook wel genoeg hihi...
We hadden ook nog vernomen dat je een swingjump kon maken, had thuis natuurlijk een grote mond maar na ´t canyoningen wist ik het even niet meer; misschien was dit wel genoeg voor een dag! Maar we gingen toch even ´n kijkje nemen. We kwamen aan bij 2 bruggen; aan de ene is het touw vastgemaakt en aan de andere kant sta jij op die brug. Je krijgt het touw bevestigt om je lichaam en moet je voorover laten hangen, dan springen en zo zwier je onder de brug door en weer terug... Nou toch gedaan dus he! Maar ik dacht wel dit is echt ´t laatste gekke wat ik hier onderneem! Bij die bruggen stonden ook allemaal mensen te kijken naar die gestoorde buitenlanders...Inmiddels vastgesnoerd, helm op, over de reling heen, je voorover laten hangen (ik kijk niet hoor, ik kijk niet hoor, jewel Manon je moet kijken, ok..ok..) 1,2,3 en gaan! WAAAHHH!! Nou ik heb nog nooit zo hard gegild!!!!! Maar ´t was echt supergaaf!! Heb me net als ´n vliegtuigje ff heen en weer laten zwieren!Heerlijk joh...alleen die eerste seconde dat je niets voelt, geen touw, alleen een stukje vrije val...mijn god..echt ´t laatste voorlopig hoor haha!
´s avonds zijn we nog even gaan stappen en dat was natuurlijk ook weer gezellig! Ik ben echt blij dat ik hier nog een keertje naar terug gegaan ben, ik vind dit echt een van de leukste plaatsjes van Ecuador, gewoon omdat je er ontzettend veel leuke dingen kunt doen, het ziet er gezellig uit en ja het is er gewoon gezellig!

Verder wil ik de mensen bedanken die al aan mijn verjaardag gedacht hebben; Tante Wilma, Oma en Ome Harry, Daisy bedankt voor je armbandje, ik vind ´m echt heel leuk! En natuurlijk m´n lieve vriendje! Kus!

Ik ga in ieder geval feesten deze week, nemen jullie zaterdag ook maar ´n borrel op mij! Chao!

  • 01 Juni 2005 - 05:51

    Lizanne:

    Hey lieve meid, wat ben jij een durfal zeg. sjonge jonge echt kei goed van je. Oh sorry mensen moest ff als eerst want mijn vriend is weer bijna terug en dan kijk ik niet meer zo vroeg op internet :p. Ik wens je hiermee zaterdag al veel plezier. ik zal er die dag ook zeker een pakken. doeg dikke smakkerd van mij

  • 01 Juni 2005 - 07:01

    Karlijn:

    Now vooruit bij deze ben je vergeven ;)

  • 01 Juni 2005 - 07:28

    Carola:

    Mens,ik krijg al de kriebels als ik je verhaal lees en zeker als ik probeer voor te stellen hoe dat dan gaat !!! Nou, niets voor mij, heb al hoogtevrees als ik op de vierde tree van een ladder sta ! Het zal wel ongetwijfeld een kick geven wanneer je het eenmaal hebt gedaan !
    Hier eigenlijk niet zo veel te melden, we mogen vandaag naar de stembus om onze stem uit te brengen over de Europese Grondwet en tevens kan ik stemmen of de winkels in Utrecht voortaan iedere zondag open moeten zijn ! Verder is het erg druk op mijn werk, vandaar dat ik nu jou een berichtje aan het sturen ben !, mijn collega heeft een andere baan en ik zit dus nu helemaal in mijn uppie in de zoetwaren ! Alle sinterklaas en kerstprodukten moeten ingekocht gaan worden en dat moet ik dus nu alleen gaan doen ! Erg gezellig ! Not. As weekend zit ik nog met je vriendje ergens op een stukkie landgoed van GJ, want er is een spooktocht georganiseerd voor de volleybaljeugd. En tja, ze vonden ons blijkbaar leuke spoken !!, maar daarvoor een barbeque, dus dat maakt weer een hoop goed !
    Nou neem zaterdag ook maar een borrel van mij en als je terug bent gaan we nog ff je verjaardagsfeessie overnieuw vieren! Chao!

  • 01 Juni 2005 - 07:52

    Sanne:

    He meid, ga je als eerste al naar ecuador toe al een super belevenis. En of dat nog niet goed genoeg is ga je ook nog van allerlei stunts uithalen. Ik weet niet of ik dat allemaal wel moet geloven ;).....

  • 01 Juni 2005 - 09:25

    Maria Xxx:

    hey meissie,
    ik behoor tot de categorie 'verjaardag vergeten' dus alsnog van harte gefeliciteerd!!! echt leuk om jouw avonturen te lezen! je bent wel sportief bezig zeg en volgens mij blijf jij je grenzen verleggen! echt super! veel succes met je project en dikke kus van mij

  • 01 Juni 2005 - 14:11

    Bert:

    Ga je als je terug bent aan de slag als stuntvrouw?? Hier alles goed! Lekker weer, niet meer zo warm maar vandaag wel weer lekker droog! Veel plezier met schilderen, goed oefenen als er dan bij mij ooit nog iets geschilderd moet worden.......
    Groetjes!

  • 01 Juni 2005 - 15:23

    Renée:

    Hey lieve meis, wat een spannende verhalen weer zeg. Ik ga je zo mailen dus lees maar.. Ik zal je alvast vertellen dat Pim niet meer zo blij met je is ;) Je hebt veel bij ons los gemaakt, zowel bij mij als bij hem!!
    Tot snel!! (K)

  • 01 Juni 2005 - 16:59

    Ben:

    he held van me, je komt toch wel veilig thuis he want als ik dat allemaal zo lees dan begin ik daar haast aan te twijfelen! Verder niet veel te melden , beetje aan het werk en idd vrijdag bbq en tocht en zaterdag gourmette en feest dus mijn weekend zit al weer volgepland! Ik kan nog 3 weekenden de beest uithangen zonder jou dus dat ga ik zeker doen ;)
    XX

  • 02 Juni 2005 - 08:51

    Kirsten:

    Hey meid, dat je dat allemaal durft zeg!!! Klinkt wel leuk maar lijkt me toch ook wel super eng... Schilderse en suc6 nog ff de laatste weekies!! x

  • 02 Juni 2005 - 09:29

    Heidi:

    Gaaf zeg wat je allemaal voor engs gedaan hebt.Als je terug bent wil je natuurlijk alleen maar abseilen van de Euromast,en allemaal andere spannende dingen. Of is het voorlopig wel ff genoeg? De kids willen weer wat aandacht dus hou het hier ff bij. Geniet vooral nog ff volop van de laatste weken, want nu gaat de tijd snel, denk ik.Doeg

  • 02 Juni 2005 - 17:30

    Harm:

    He Manon, nog gefeliciteerd met je verjaardag! (wanneer was je jarig?) Ik had al een tijdje niet meer op de site gekeken, maar je hebt een relaxte vakantie gehad las ik. En daarna heb je, je ook niet verveeld. Alleen moet je wel weten dat de echte Tarzan in het laantje te N'ter AA woont!

  • 02 Juni 2005 - 20:05

    Mariska:

    He Manon, toffe verhalen hoor, dus je hebt je hoogtevrees wel overwonnen met zo'n jump. De adrealine gierde vast door je lichaam. Wel kicken hoor. Nu nog een paar weekjes he, wat gaat het toch snel. En ook nog jarig dit weekend, nou ik zal die fles leegdrinken hoor en Sappie een kusje van jou op zijn beide wangetjes geven!!! Bij deze wens ik je een hele fijne dag en geniet nog even van alle dingen die komen gaan, nu kan het nog... Een dikke kus van van Truuska, Bertusje, en mij, hou je taai!!!
    Doegie

  • 03 Juni 2005 - 08:53

    Karlijn:

    Ik heb gister fucking 3 kwartier ingesloten gezeten in me goeie pak in een smerige cel in de gevangenis van Breda... Leuk excursie zeg, NOT!!! Ik weet iig wel dat ik nooit iets zal flikken, wil echt niet in de cel terecht komen...

  • 03 Juni 2005 - 17:19

    Greetje Uit De Polder:

    Hallo Manon,ik wil je vast feliciteren met je verjaardag voor morgen.Nog even volhouden!Ik heb een videoband van de KRO opgenomen over een meisje Mariska Versteegh, zij werkte in Quito en was met een columbiaan getrouwed,ze werkte met straatkinderen.Eigenlijk was ze een opvang begonnen,want de ouders van de kinderen waren op zoek naar werk.Moeders van 15 en 16 jaar.Haar taak werd door de regering afgewezen verboden dus,omdat ze een trap in haar huisje had.Maar met steekpenningen zou het wel goedgekeurd worden.Triest.Nou het ga je goed,en alvast een goede reis terug.Liefs

  • 04 Juni 2005 - 09:35

    Cornelis:

    Hey Manon!
    Van harte met je ... verjaardag! Weten ze daar bij jou ook dat je jarig bent of dat niet? Ik zie trouwens dat ik op de dag zelf wel de 1e ben die je feliciteert. Dat gebeurt me niet zo vaak ;) Ik zie ook dat je daar dingen doet die ik dus echt niet zou doen he. Mij te gevaarlijk. Ik moet weer verder maar nog heel veel plezier in de tijd die je daar nog ziet en tot ziens als je weer eens in NTA bent of ergens in de buurt! XX Cornelis

  • 04 Juni 2005 - 11:59

    Ben:

    he lieverd, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel gezonde jaren samen met mij natuurlijk ;)
    ik heb je al gebeld maar volgens mij is dat een beetje langs je heen gegaan. Ik vond 3uur 'snachts bij jou wel een mooie tijd eigenlijk!
    Geniet van je verjaardag vandaag en feest er maar lekker op los hoor!
    Dikke xx

  • 04 Juni 2005 - 12:16

    Truus En Bertus:

    Lieve manon, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een gezellige dag van en in gedachten zijn we bij je ondanks dat je aan de andere kant van de wereld zit!
    hele dikke verjaardagskus uit Nieuwer ter aa en veel plezier vandaag!

  • 04 Juni 2005 - 13:13

    Charlot:

    Hey manon, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag (hihi, de 2e keer)Maak er een leuke dag van he!Ik zal vanavond zeker een borrel op je drinken!! En tot snel weer he! ( Het is wel weer lekker hoor om in hilvarenbeek te zijn!) Nog heel veel plezier daar! dikke kus charlot

  • 04 Juni 2005 - 15:47

    Lesley:

    LANG ZAL JE LEVEN, LANG ZAL JE LEVEN, LANG ZAL JE LEVEN IN DE GLORIA, IN DE GLORIA, IN DE GLORIA, HIEPER DE PIEP HOERA!!

  • 04 Juni 2005 - 16:04

    Carola:

    Er is er één jarig, hoera, hoera, ik kan je niet zien, maar dat ben jij! Ga je zo nog ff bellen hoor, ben nu toch bij m'n ouders dus.......
    Maak er een topdaggie van en hoop dat je na het telefoontje van mijn lieve broertje (het was toen pas vier uur bij jou !!) toch nog een beetje heb kunnen slapen.

    Proost !!

  • 04 Juni 2005 - 17:04

    Dorine:

    hoi lieve schat van mij ook van harte gefeliciteerd hoor, ik ben je verjaardag niet vergeten, ik denk veel aan je. je hebt wel wat gevaarlijks uitgehaald, niet meer doen hoor. kus en groetjes uit beesd

  • 04 Juni 2005 - 18:26

    Monique:

    Proficiat !!!!!!!
    Nou manon, wij wensen je een hele fijne verjaardag toe, maar dat zal daar bij jou wel lukken. Het moet niet veel gekker meer worden met die avonturen van jou. Maar goed je hebt groot gelijk, zoveel mogelijk beleven. Wij nemen dadelijk wel een borrel op jou. Alhoewel ik nog moet bijkomen van gisteren.Toen trouwde Daniëlle en het was een kei gezellige bruiloft.
    Nou nog heel veel plezier deze laatste weken. Heel veel groetjes van ons allemaal en twee dikke pakkers voor je verjaardag ven Youri en Sven. Doeiiiiii.

  • 04 Juni 2005 - 18:58

    Karlijn:

    Hj manonhonnepon van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hoop dat je een mooie verjaardag achter de rug hebt. En we gaan hem zeker vieren als je terug bent in Hollandia.
    Dikke kus

  • 04 Juni 2005 - 19:53

    Eric Van Voskuilen:

    He Manonneke, gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne dag toegewenst. Hopelijk hebben ze daar ook lekkere geslachtsroomtaart. Mijn eerste biertje op het tentfeest vanavond is op jouw verjaardag. Proost X Eric

  • 04 Juni 2005 - 20:17

    Jan-Willem En Kim:

    Hoi nichtje,
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er vanavond nog een mooi feest van!
    Fijne tijd nog, Kim en Jan-Willem

  • 04 Juni 2005 - 20:29

    Mimi:

    Hi Manon!!!
    Van harte met je verjaardag meid!! Hoop dat je een leuke dag hebt en als je thuis komt krijg je 3 dikke zoenen...... in het echie!
    XXXXXXXXXXXXXXXXX
    Liefs Mimi

  • 04 Juni 2005 - 21:25

    Riky-Arie:

    Hartelijk gefeliciteerd
    van ons hier uit Hilvarenbeek.
    Je was op dit moment aan het shoppen dus ik zou zeggen koop maar een leuk kado voor jezelf.
    Geniet maar van je lekkere etentje daar met al je vrienden en vriendinnen wij drinken er hier wel een wijntje op.Dikke kus en tot zo x x x x x x x

  • 05 Juni 2005 - 14:01

    Thierry:

    Ja hij doet het weer!!!.......de vaste telefoonverbinding..KPN bedankt hè
    Manon alsnog van Harte
    Houdoe

  • 05 Juni 2005 - 14:20

    Harm:

    He Manon,

    Nogmaals hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    vorige bericht was iets te voorbarig!

  • 05 Juni 2005 - 21:04

    Dorine:

    lieve manon ik heb nog even zitten chatten met je moeder, ik leer elke dag nog bij. nog veel plezier daar. had je een leuke verjaardag, is er van mij nog wat binnen gekomen? dikke kus

  • 06 Juni 2005 - 08:30

    Sandra:

    He Manon,

    Een dagje ouder en wijzer en vanuit Bilthoven veel te laat om je te feliciteren. Maar ja beter laat dan nooit...Bij deze meid; nog een dikke verjaardagszoen en kom maar snel weer thuis!!!
    Het hele weekend en eigenlijk ook hele week al druk geweest met ons huis...wil je ook direct uitnodigen om a.s. Zaterdag te helpen met verhuizen...haha volgens mij heb je er nog een trauma van maar ja..Het huis is bijna klaar, veel hulp met schilderen en ook de keuken is uiteindelijk erg mooi geworden.Je komt maar snel een keertje kijken!!
    Geniet vooral van je laatste weekjes en doe ook nog steeds voorzichtig.
    Dikke kus, Robert-Jan, Puck (want die miauwt ook waar je blijft) en Sandra

  • 06 Juni 2005 - 20:26

    Inge:

    Hey meis,

    Nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Sorry dat het zo laat pas is, maar de computer is thuis helemaal naar de gort en ben nu weer aan het werk. Hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad!!!
    Liefs mij

  • 07 Juni 2005 - 19:33

    Ben:

    he vaste trouwe lezers van deze site, ik heb het allemaal is even ge-checkt maar de magische grens van 500 reactie's op deze site is gehaald hoor! 502 om precies te zijn! Ik weet natuurlijk dat manon dat super vind maar ook ik wil jullie graag bedanken dat jullie zoveel reacties hebben gegeven op deze site en dat jullie het wel en wee van mijn vriendinnetje nauwlettend in de gaten houden! hartstikke top en manon ook deze laatste drie weken kom je niet van ons af hoor ;)
    xx

  • 07 Juni 2005 - 20:40

    GJ:

    Heeeeee Hallooooooo Manon,
    Nou ik ben natuurlijk veeeeeels te laat met jou te feliciteren maar ja ik heb zowat een week of 2 niet meer op de computer gezeten of eigenlijk, achter de computer. Maar alsnog en zeker niet minder gemeend: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG en nog heel veel gezonde en gelukkige jaren toegewenst. Ik las net dat iedereen al alle superlatieven uit de kast hebben gehaald als reactie op jou belevenissen en ik wilde me daar gewoon maar bij aansluiten.
    Meid, doe rustig aan, geniet de laatste 2,5 week nog even en we gaan elkaar zeker weer spreken.
    Houdoe.(houdoe is gekozen als mooiste Brabantse woord).

  • 07 Juni 2005 - 20:40

    GJ:

    Heeeeee Hallooooooo Manon,
    Nou ik ben natuurlijk veeeeeels te laat met jou te feliciteren maar ja ik heb zowat een week of 2 niet meer op de computer gezeten of eigenlijk, achter de computer. Maar alsnog en zeker niet minder gemeend: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG en nog heel veel gezonde en gelukkige jaren toegewenst. Ik las net dat iedereen al alle superlatieven uit de kast hebben gehaald als reactie op jou belevenissen en ik wilde me daar gewoon maar bij aansluiten.
    Meid, doe rustig aan, geniet de laatste 2,5 week nog even en we gaan elkaar zeker weer spreken.
    Houdoe.(houdoe is gekozen als mooiste Brabantse woord).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 29139

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: