De Galapagos Eilanden!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van manoninecuador - WaarBenJij.nu De Galapagos Eilanden!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van manoninecuador - WaarBenJij.nu

De Galapagos Eilanden!!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg

24 Mei 2005 | Ecuador, Quito

Zo ik ben weer terug van mijn 5-daagse vakantie! En het was echt geweldig!
Woensdag vlogen we met z'n 8e richting de galapagos. Op het vliegveld van San Christobal, werden we opgehaald door onze gids (net een tarzan). Hij bracht ons naar de boot, waar al 4 andere vakantiegangers uit Noorwegen zaten. De boot was niet zo groot en 't gedeelte waarin we sliepen was net een hok..zo klein met´n mini bedje, maar wel met een wc en douche. Het werd ook allemaal goed schoongemaakt elke dag dus dat was wel prettig. Als eerste gingen we snorkelen...Nou dat is ´Grenzen verleggen nummer zoveel´ voor mij geworden! En nu niet lachen, maar ik had nog nooit gesnorkeld, dus ik begon me daar als 'n gek te hyperen en te proesten! Dus de tarzan, die mij ´Reina (koningin)´ noemde, hielp mij wel even en toen ging het gelukkig al iets beter. Ik zwom hier dus tussen het koraal, kleurijke vissen en zeeleeuwen!! Het was echt heel gaaf en supergrappig, omdat ze heel dichtbij komen en rondjes om je draaien, wat een heel speels effect geeft.
Daarna gingen we een stukje lopen en zagen we veel zeeleeuwen, ook eentje die net een kleintje had...zo schattig! Ook zagen we de vogels met de rode ballon, ook erg apart.
Daarna gingen we weer de boot op om te eten..nou en die lucht! Ik werd niet goed, elke keer dat ik eten rook! Ik had al de nodige antizeeziekpillen meegenomen, maar t mocht niet echt baten. Ik voelde me dus niet echt lekker op zo´n boot. Ik zat vaak op 't dek als er gegeten werd, hier eten ook veel mensen voor hun almuerzo (lunch) warm eten, en dat vind ik helemaal niets om 2 keer op een dag te eten..maarja..je moet natuurlijk wel iets binnenkrijgen. 's avonds of 's nachts gingen we dan varen naar het volgende eiland, nou dan lag je onderhand naast je bed, want zo´n kleine boot gaat goed op en neer!
De volgende dag waren we aangekomen op het eiland Espanola, dit was echt denk ik het mooiste eiland wat ik gezien heb! Zo´n helder water en wit strand, vol met zeeleeuwen, waar je zo tussen kon gaan zitten. Hier heb ik in zee ook de eerste haai gespot! Op dit eiland gingen we een stukje lopen en kwamen we de zo genaamde blue-footed boobys tegen, wat albatrossen en leguanen. Wel heel idrukwekkend hoor!
De volgende dagen zijn we nog de eilanden Floreana (flamingo's gespot!), Santa Cruz & Plaza en Santa Fe aangegaan. Het laatste eiland, was ook weer anders doordat daar veel cactusbomen stonden, gaf dit weer een ander effect. En hier heb ik ook nog eens gezwommen tussen de roggen en zelfs een zeeschildpad gezien!!! Daar ging ik echt voor, ik hoopte die echt nog te zien en het is gelukt! Ze zwemmen gewoon tussen je en zijn totaal niet bang, echt geweldig!
De laatste avond had ik echter wat gegeten en ben ik ook erg ziek geworden, dus dat was iets minder leuk, maar ik had t er allemaal voor over. Het waren echt 5 supermooie dagen, dit is echt een eenmalige ervaring maar heel speciaal, de eilanden zien er net uit als paradijsjes! Wonderbaarlijk...

Maandag was het weer 'n werkdag en kreeg ik het bericht dat ik mijn projectje mag gaan starten!! Ik ben hier zo blij mee! Ik heb namelijk wat geld om hier te besteden en heb er heel lang over gedaan om daar een goede bestemming voor te vinden, maar nu had ik bedacht om een project voor spelbegeleiding op te starten en het is goedgekeurd! Ik ben er echt zo blij mee en ga dr echt iets heel moois van maken nog deze laatste weekjes!!
In de middag waren wij aan het wachten op onze welbekende Ali B. Hij zou komen op ´De Trole´ (naam van een markt). Dit is een gedeelte waar schoenpoetsertjes geholpen worden door CENIT. Deze jongens zouden gaan praten met de interviewer, maar na 1,5 uur wachten was er nog niemand. Mr B kwam niet meer en hij ging met een collega van mijn markt, die ik persoonlijk wel kan villen, op huisbezoek. Dus in plaats van dat hij 7 markten kon filmen, met genoeg straatkinderen, kiest hij 1 kind...ik snap t niet.. Maar goed hij kan de ´pot op, pot op!´ zullen we maar zeggen...

  • 24 Mei 2005 - 22:05

    Riky:

    Eindelijk ook een keer eerste groetjes aan Lizanne

  • 24 Mei 2005 - 22:22

    Riky:

    Ha Nonnie, Nou dat was zeker de moeite waard zo te lezen,maar ik zou denk ik ook over de reling hangen want varen vind ik niet zo fijn.Mij lijkt het wel ontzettend benauwd zo'n ding op je gezicht maar het zal onder water wel prachtig geweest zijn. Gefeliciteerd met je project dat lange wachten lijkt me zeker de moeite waard als je ziet dat het toch goedgekeurd is dat is wel fijn, dan weet je zeker dat je geld goed besteed wordt.Ja geniet nog maar die laatste weekjes want je zit zo weer in Nederland in dat belangrijke dorp Hilvarenbeek.
    En trouwens je hoeft het niet zo erg te vinden dat ali niet is geweest want hier op elastiek was hij niet zo geweldig en had maar een paar liedjes dus????
    Dit was het weer geniet er maar van en dikke kus van ons twee.XXXXXXXXXXX

  • 25 Mei 2005 - 04:14

    Charlot:

    Hey manon, Geweldige verhalen! Voor mij zit mijn reis erop! Ik vertrek over 7 uur terug naar Nederland! Is ook wel weer lekker hoor! Dadelijk nog even aan het zwembadje liggen, en dan lekker terug naar huis! Heb hier ook echt een super tijd gehad! Een tijd om nooit te vergeten! Ben benieuwd naar al je verhalen als je terug bent! Tot erg snel, en nog veel plezier daar!xxx

  • 25 Mei 2005 - 04:59

    Lizanne:

    nou goed, ik wil ook een keer andere mensen de kans geven :p. Manon wat ben ik toch jaloers op je zeg, ik kan altijd alleen maar dromen over een blauwe zee en witte stranden. ooit hoop ik ook nog op zo'n plek te zijn. nog 10 daagjes en dan ben je jarig, en dan komt eindelijk mijn vriendje thuis. Dadelijk op voor mijn theorie, dus ik ben benieuwd. de groetjes maar weer ook aan mijn lieve tante Riky, en manon nog veel plezier want die laatste maand gaat echt ontzettend snel. dikke kus

  • 25 Mei 2005 - 09:21

    Heidi:

    Wat een geweldige ervaring dat je al die dieren van zo dichtbij hebt meegemaakt. Dat zal je in het Dolfinarium niet zo snel lukken. En een lekker vent is die ALI B. Hij lijkt zo begaan met alles maar het blijkt maar weer dat ook bij hem de bekendheid naar zijn kop is gestegen. Nu je weer vast land onder de voeten hebt zal jij je vast weer snel beter voelen. Dat wordt dus niet gezellig varen op een bootje met Ben voor jou deze zomer, of wel? Groetjes van mij

  • 25 Mei 2005 - 10:06

    Thierry:

    ey Manon... zo is het ook weer..ff lekker chill op vakantie geweest, lijkt mij trouwens ook schitterend op die ongerepte eilanden met al die mooie dieren eromheen.
    Maak er nog wat moois van die laatste weken!!
    oja heb trouwens je felicitatie via sappie de gekste ontvangen hoor!;)
    C.U. X

  • 25 Mei 2005 - 12:53

    Kirsten:

    Hey Manon, nou dat klinkt niet verkeerd die vakantie!! Mooie standen, lijkt me niet verkeerd! Het is hier nu ook mooi weer dus ga zo lekker in de zon liggen... suc6 met het project waar je mee bezig bent!! x

  • 25 Mei 2005 - 13:10

    Bert:

    Ali B...had je niet zoiets van; ik ben je zat!!! Maar goed, gelukkig staat je bericht vol met leuke dingen! Super dat je je eigen project op kunt gaan starten! En ik hoop dat je veel beeldmateriaal van die eilanden hebt! Wat lijkt me dat een superervaring!! Geniet nog fftjes, het zit er bijna op hè...Iedereen de groeten, ennuh of je voor Ben een nieuwe autoradio mee wilt nemen...

  • 25 Mei 2005 - 18:32

    Ben:

    he meisie, heb je gister al even gesproken dus was van het laatste nieuws eigenlijk al op de hoogte maar erg leuk om het zo nog een keer op m'n gemakkie te lezen! Ik wilde eik een keer een rondvaart gaan maken op de amsterdamse grachten maar die bewaar ik dan nog wel f! heerlijk he zo'n vakantie, lekker genieten van al het moois om je heen zonder verplichtingen! hier alles nog o.k. voor je het niet begrijpt mijn radio ging vr niet meer uit dus toen heeft 'geen probleem Arie B'het even gefixt maar nu doet hij helemaal niks meer kijk daar heb je wat aan dus als je nog een mooie vind denk dan even aan me!
    Veel suc6 met je project en tot snel.
    Gegroet allemaal
    xxxxxxxxx

  • 25 Mei 2005 - 22:35

    Cilia:

    Heel mooi die foto's van je uitstapje naar de Galapaseilanden; vooral die tussen de zeehonden ha ha

  • 26 Mei 2005 - 06:07

    Sanne:

    nou meid, echt een super beleving als ik het zo hoor!
    Ik zou zeggen nog succes met je projectje en tot snel..

  • 26 Mei 2005 - 21:34

    Jeanine:

    Waaaauuuwww!!!
    Wat supergaaf zeg al die beesten, en dat je er gewoon tussen kunt lopen en zwemmen...
    Als je dat allemaal ziet zijn 5 dagen vast ook te kort en wil je alleen maar meer vakantie vieren. Ah ja, als je dan bij thuiskomst hoort dat je project doorgaat is natuurlijk ook erg leuk. Hoop dat het allemaal gaat lukken.

    Liefs.

  • 28 Mei 2005 - 09:17

    Truus.:

    Hee,koningin!wat zie je veel naast je stage. Echt heel leuk.Zal straks wel weer even wennen zijn alleen het hollandse groen.Geniet er nog maar even van want het is zo weer eind juli!!Knuffel!! Hoe moet ik nu straks mijn typevaardigheid oefenen??xxxxx ook van Bertus.

  • 28 Mei 2005 - 19:05

    GJ:

    DAAAAAAAAAg,
    Heb helaas niet veel te melden.
    zie je snel

  • 28 Mei 2005 - 20:34

    Inge:

    Hey meis,
    je vermaakt je daar echt goed he!! echt super tof!! en wat heerlijk dat je een aantal dagen achter elkaar vrij hebt. En wat een mooie foto´s. Nog heel veel plezier!!
    Ik blijf nog een weekje langer hier in Brussel, want ze hebben hier een chronisch tekort aan personeel haha.
    Tot snel
    xxx

  • 29 Mei 2005 - 15:59

    Dorine:

    leuk verhaal je kan wel schrijfster worden, en schitterende fotos. dikke kus uit het warme beesd.

  • 30 Mei 2005 - 09:55

    Truus.:

    Hee manon wil je natuurlijk wel eerder zien als eind juli!! Was foutje.xxx

  • 30 Mei 2005 - 10:20

    Lizanne:

    hey meis wilde ff laten weten dat ik ben geslaagd voor mijn theorie met 4 fouten, best goed van mezelf en dat voor de 1e keer. Nog 5 daagjes en dan heb je daar groot feest. doei maar weer. xxxxxxx en een dikke knuffel

  • 01 Juni 2005 - 09:19

    Maria Xxx:

    hey meissie,

    echt mooi om die beesies die je normaal alleen op tv ziet, nu in het echt te zien. echt mooi eiland! succes en dikke knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 29142

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: