Even een heel lang verhaal...! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van manoninecuador - WaarBenJij.nu Even een heel lang verhaal...! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van manoninecuador - WaarBenJij.nu

Even een heel lang verhaal...!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2005 | Ecuador, Quito

Mensuh! Ik ben op huisbezoek geweest!!! Eindelijk! Het werd ns tijd zeg... Vanuit Adopt a dream, ging ik samen met een social worker, op pad. We gingen het huis van het meisje wat in Mei voor het eerst gesponserd gaat worden. Daar in de buurt moesten we een stijle weg omhoog, het regende keihard en alles liep daardoor over de straat naar beneden...t stonk er zo naar 't riool! jak! Eenmaal boven moesten we een stukje over t gras en daar zagen we het huisje... Komen dr ineens 6 honden op ons afgerend!! Nou we bleven stonkstijf staan. Ik ben eigenlijk niet bang voor handen, maar wel hier, zeker als ze er vies uitzien en onder t bloed zitten. De moeder liet ons binnen; leven op een betonnenvloer, een houten tafel en een bed wat zo doorgezakt was dat je 't zo eigenlijk niet eens kan noemen. Daar vertelde we tegen de moeder dat ze hulp kreeg en dat haar dochter een sponser krijgt. De tranen schoten bij haar in de ogen... Het was erg ontroerend om te zien...ik voelde me net zo'n ´surprise, surprise...lala´ Het is mooi om te zien dat de dankbaarheid zo groot is. Volgende week begint het meisje bij Adopt a dream en hebben we weer de shopdag waaraan ze al deel aan mag nemen.

Donderdagavond hadden we een feest voor koninginnedag van de Nederlandse Ambassade. Dit was op uitnodiging en we moesten sjiek en dansbaar gekleed gaan. Daar aangekomen, was het een grote markthal van een en al ramen, op een berg. We konden vanuit daar over heel Quito heen kijken en dat was echt een supermooi gezicht, met al die lichtjes. Bij binnenkomst, stonden er 2 meisjes in nederlandse klederdracht. Een man hield een toespraak en we zongen het wilhelmus. Daarna hadden we een buffet met visgerechten. Ook speelde er een salsaband en er werd veel gedanst. Maar in de pauzes en op het einde, werden er nederlandse liedjes gedraaid. Op t einde hadden we allemaal al wel redelijk wat gedronken en bemachtigde we toch even 't podium! Het was heel gezellig! Toen we naar huis moesten, wilden we allemaal zo'n strik/sjaal die om de stoelen zaten, meenemen. Maar Gerben en ik hadden ook van die houten huisjes zien staan, waarvan t ons wel grappig leek om ook die mee te nemen! Dus wij gingen aan de slag met zo'n huisje en we wilden gewoon even kijken hoever we kwamen... De eerste bewakingsman hield mij tegen en zei...dat ik die sjaal af moest doen! Stond ik daar met een heel huis in m'n handen, moest ik m'n sjaal afdoen haha! Met dat huis zijn we nog tot buiten bij de pakeerplaats gekomen en haast niemand die er iets van zei...! Maar ja helaas wel m'n sjaal kwijt, wat zonde nou...;)

Afgelopen weekend ben ik samen met Lenneke wat dagen weggeweest. We gingen eerst naar Cuenca. Hier hebben we wat kathedralen bezocht en de volgende dag gingen we naar Incapirca. Dit is een gebied wat nog overgebleven is van de inca's. Zij hebben daar ongeveer 500 jaar geleden nog gewoond. We konden daar rondlopen tussen de kleine muurtjes (wat huisjes geweest waren), tussen de lama´s (!!!) en tussen rotsen, waarvan je in een een gezicht kon zien. Dit was echt erg interressant om te zien!
Daarna zijn we naar Riobamba gegaan. Hier hebben we de Chimborazo beklommen. Dit is de hoogste berg van Ecuador, nl. 6310 hoog! Wij zijn tot 5000 m geklommen en het was erg indrukwekkend, zo'n hele top onder het sneeuw...echt supermooi om te zien! Helaas hadden we die middag wel wat last van hoofdpijn, waarschijnlijk door de hoogte.
De volgende dag gingen we met een treintje van Riobamba naar Alausi, dit is een toeristische trip zodat je kunt zien hoe het er daar uitziet. Er rijden in Ecuador nl geen treinen. Je kon boven op het dak zitten en kreeg wel een kussentje. De reis zou 5 uur duren. Het was mooi om te zien, maar op een gegeven moment zaten wij al 6,5 uur op dat ding en toen had ik het wel een beetje gehad! En ineens ...boem! De trein was ontspoord! Nou ik kwam echt niet meer bij... Dit is ook echt weer iets voor hier.. En ik vreesde dat dit nog 2 uur ging duren voordat dat ding weer op de rails was, maar gelukkig was 't binnen een kwartier gepiept en hadden we uiteindelijk maar een treinreis gehad van 7,5 uur! Haha!

Nou jullie hebben weer een heel verhaal gelezen...hoop dat jullie 't nog konden volgen!! Zo te lezen hebben jullie een leuke konginnedag gehad, mooi zo!
Groetjes en 'n Kus!

  • 07 Mei 2005 - 05:37

    Lizanne:

    hey meis!!! Gaaf man dat je zo mensen helemaal blij kan maken. en dat is ook echt zeker wel iets voor jou. Hier gaat alles nog zijn gangetje. donderdag zijn we lekker uit geweest in Tilburg, en het was erg gezellig, of niet anouk!!!! haha we konden de mannen echt niet van ons af houden.
    nou over een half uurtje werken dus ik zal mijn kleren maar is aan gaan doen. dikke kus van mij

  • 07 Mei 2005 - 10:17

    Truus.:

    Tweede,ik schrik er van. Super alles te lezen.Alvast gefeliciteerd met mam morgen!!Binnenkort meer nieuws.Moet nog veel doen. Knuffel.xxx.

  • 07 Mei 2005 - 14:31

    Renée:

    Hey meis,
    Wat onzettend leuk weer om te lezen dat je het daar zo goed naar je zin hebt! Ik stuur je zo snel mogelijk weer een mailtje met mijn avonturen hier.
    Dikke kus lieverd van mij X

  • 07 Mei 2005 - 14:44

    GJ:

    Dit keer win ik het eens een keer van Ben en Bert.
    Manon alles goed daar? Hier alles zijn gangetje, nachttocht goed verlopen hier en vanavond naar het joelfeest waar wij vorig jaar zo een goed gesprek hadden, weet je nog?
    Verder weinig nieuws en we spreken elkaar.
    doei

  • 07 Mei 2005 - 15:59

    Ben:

    He lieverd, wat ben je toch weer goed bezig daaro. Ik ben bang dat wij dat ons niet eens voor kunnen stellen hoe blij de mensen daar zijn met de meest kleine dingetjes! ik zal anouk morgen is even gaan verhoren over al die mannen die ze is tegen gekomen! Spreek je hopelijk vnv nog even.
    XXXX

  • 08 Mei 2005 - 07:29

    Inge:

    Hey meid,
    Hartelijk gefeliciteerd met je moeder!!! Dat er nog vele mogen volgen...
    Wel jammer dat je nu al 2 verjaardagen van thuis hebt moeten missen en nu gaan wij jouw verjaardag missen!!! Nog heel veel plezier en blijf genieten!!!
    Dikke kus

  • 08 Mei 2005 - 07:32

    Inge:

    Hey meid,
    Hartelijk gefeliciteerd met je moeder!!! Dat er nog vele mogen volgen...
    Wel jammer dat je nu al 2 verjaardagen van thuis hebt moeten missen en nu gaan wij jouw verjaardag missen!!! Nog heel veel plezier en blijf genieten!!!
    Dikke kus

  • 08 Mei 2005 - 12:03

    Heidi:

    Hallo Manon.
    Wat een leuk verhaal weer. Zo kom je je tijd op een geweldige manier wel door zeker? De NS doet er hier langer over, als een trein ontspoort is. Vliegen de weken al voorbij? De feestdagen zijn weer achter de rug, de kater is weg dus nu maar weer op naar de normale gang van zaken , helaas.Gefeliciteerd met je moeder, wel jammer dat je nu zover weg zit.Dan nog maar een feessie als je terug bent, toch? Nou geniet nog maar ff flink. Groetjes van Heidi

  • 08 Mei 2005 - 19:05

    Lesley:

    Zo manon, jij maakt nog eens wat mee!! Lekker avontuurlijk allemaal, helelmaal mijn stijl!! Maar uh wij kunnen dr hier ook wat van hoor, we zijn zaterdag naar joel geweest, was erg leuk, was helemaal vies toen ik thuis was maar ja dat hoord dr bij he!! Nou morgen examen, ben nu al zenuwachtig!! Ik laat horen hoe het is gegaan!! dag meis XXXX

  • 08 Mei 2005 - 20:24

    Riky:

    hey nonnie,
    Allereerst gefeliciteerd met je lieve kleine zusje van 18 jaar jong.
    En natuurlijk zeker met je moeder dat is wel een hele speciale leeftijd.
    jou videoactie was zeer goed geslaagd ze vonden het prachtig.
    Ook onze ochtend was goed gevuld op 8 mei we zaten n.l. met Anouk en Ben aan het ontbijt bij jou ouders
    en het was erg gezellig. We hadden ook nog een leuke verkleedpartij met de tennisclub. Verder is alles hier oke, ook de groetjes van arie. Jou verhalen zijn ook erg spannend en heel interessant wel fijn dat jij die mensen zo blij kan maken dat is wel super, nou de groetjes van mij en en xxxxxxxxxxxxxvan ons twee
    en van Frank-sara en Caroline-Pieter en Lizanne die hier nu binnenkomen.doeiiiiiiiiiiiii

  • 09 Mei 2005 - 11:14

    Maria Xxx:

    hey manon,

    leuk dat je eindelijk op huisbezoek mocht. lijkt me mooi om iemand zo'n mooi bericht te kunnen brengen. was het niet beangstigend om op een trein te zitten die ontspoord? je doet er nogal luchtig over, maar het klinkt nogal link. en 5000 meter klimmen, dat je dat uithoudt zeg. je zal wel superslank terug komen! mijn broer is afgelopen vrijdag getrouwd, dus harm en ik hadden een leuk feestje. ik ben ook naar psv- ac-milaan geweest, en dat was echt superleuk. lekker meegezongen, soms was ik zelfs fanatieker dan harm. nou dat was wel zo'n beetje alles wat ik wilde melden. succes met alles en veel plezier. dikke kus

  • 09 Mei 2005 - 11:36

    Lesje:

    hey manon ik weet niet of je dit leest maar ik heb allebei mn examens gehaald, omvormen een 6, had een indianen vrouwtje met super dik haar, was net op tijd klaar, maar k heb het en watergolven een 7!! lekker he!! tjuus xx

  • 09 Mei 2005 - 14:21

    Monique:

    ha die manon, zo te horen gaat het daar nog steeds allemaal prima.Hopelijk heb je ook al onze post gekregen of die komt niet aan, ik hoor het nog wel. je mams is gisteren sara geworden en dat hebben we zaterdag in de winkel al een beetje gevierd. Lekker alles versierd en natuurlijk er een pop bij.
    Nou je bent al een heel eind op scheut met je stage. Ik denk dat je er geen spijt van zal hebben met al die belevenissen. Nou weer heel veel groetjes van mij en Henri en twee dikke kussen van ons Youri en Sven. Doeiiii.

  • 09 Mei 2005 - 14:53

    Sultan:

    Groet aan de flapdrol! Hoor net van mijn onderdanen dat de groep met Leider Sappie en Lijder GJ 2e is geworden!

  • 09 Mei 2005 - 16:04

    Kirsten:

    Hey Manon, hoeist? Leuk weer een verhaal van je te lezen!! Echt wel ff schrikken denk ik met zo'n trein zeg... Leuk om naar zo'n gezin toe te gaan, wel spannend zo'n eerste keer zeker?!
    Suc6 weer verder, xkirs

  • 09 Mei 2005 - 17:44

    Ben:

    dat meen je niet sultan! Goh wat ben ik teleurgesteld zeg! ik weet alleen niet of ik nu boos moet zijn op Papa gj omdat hij z'n mond niet kon houden of op de sultan omdat hij zo kinderachtig! was om hier strafpunten voor te geven! Ik zal er nog een nachtje over slapen!
    U hoort van mij!
    Gegroet de Leider!

  • 10 Mei 2005 - 05:59

    Sultan:

    Er komen nog 2 strafpunten bij...

  • 10 Mei 2005 - 08:11

    Carola:

    Ha, ha en wij zijn lekker eerste. Prijs: weekend weg met de hele groep ! Nou dat gaat helemaal goed komen !!!
    Groeten !

  • 10 Mei 2005 - 09:43

    Truus.:

    Ben weer een beetje bij gekomen van al dat gedoe waar de SULTAN enBEN nog over aan het onderhandelen zijn.Maar het was de moeite waard! Manon hoe gaat ie?Best wel snel he achteraf Hier nog steeds de dikke trui aan.Stuur de zon maar deze kant op.Dikke knuffel van hier!xxx.

  • 10 Mei 2005 - 09:58

    Thierry:

    Hey Manon;-)...
    Wat een belevenissen weer zeg, klimmen, lang reizen met een trein die ook nog ontspoord, en eindelijk je huisbezoek, gelukkig heb je ook nog een beetje koninginnedag kunnen vieren
    succes x

  • 10 Mei 2005 - 18:39

    Ben:

    Ik ben eruit en mijn antwoord is :

    Zand erover ;)

  • 11 Mei 2005 - 12:10

    Sultan:

    In mijn woestijn ligt zand genoeg!!

  • 12 Mei 2005 - 19:54

    Jeanine:

    Heeeey,
    Nu hoop ik eindelijk een reactie want vorige keer viel het internet uit toen ik aan het typen was... Dat is Afrika... haha. Maar goed, jij bent dus behalve een suprise suprise lady ook een echte bergbeklimmer. Gaaf man.
    Wauw en dat feest van de NL ambassade, lekker echt hollands weer ff. Nu maar weer genieten van het Ecuador-se! Veel plezier en suc6!
    Liefs

  • 14 Mei 2005 - 12:22

    Harm:

    Hey Manon, En wij maar klagen als de trein 5 minuten vertraging heeft, de NS is lang zo gek nog niet als ik jou verhaal zo lees. Ik ga trouwens donderdag solliciteren ( op gesprek) bij politie Amsterdam. Hoop dan eindelijk een keer aangenomen te worden. Ik laat aan het einde van de week wel weten of het goed is afgelopen. Verder weinig te melden! Zie je...(eind juni)

  • 14 Mei 2005 - 17:17

    Mariska:

    Yes, gaan we een weekendje weg. Ik stem voor Parijs. Had je toch je mond moeten houden GJ want ik hoorde dat jij tweede was!!!! Of zesde, ik weet het ook niet meer.
    Manon, leuk wat je meemaakt. Het leven hier is toch een duidelijk verschil. Maar het lijkt me mooi om te zien dat het soms de kleine dingen zijn die het doen.
    Hou je taai he meissie, Groetjes van mij

  • 14 Mei 2005 - 18:28

    Ben:

    he lieverd, alles ok! hier gaat alles z'n gangetje, erg druk met kuilen, maar ja dat hoort erbij he! vnv ajoc dus dat wordt weer gezellig. Nou verder weinig te melden, alles wat je moest weten heb ik je gister verteld door de tel dus gegroet maar weer.
    xxxx
    ps papa gj als je die shoarma niet opkrijgt hou ik je me aanbevolen!

  • 17 Mei 2005 - 13:35

    Karlijn:

    Zow elasiek is weer voorbij. Heb aan elastiek een verkoudheid overgehouden. Verder was het wel super gezellig. Renée en ik hadden het idee om foto's te maken van elastiek voor jouw. Dit is er echter niet echt van gekomen. We hebben wel 2 foto's van ons saampies, maar daar lijkt het net op of ik kei zat was. Wat helemaal niet het geval was. Maar goed, ik laat binnenkort weer ff iets van me horen. Is de laatste tijd nogal veel gebeurd.
    Xus

  • 17 Mei 2005 - 21:16

    Riky:

    Ha,nonnie
    alles goed geloof ik bij jou.Hier ook weer nu elastiek voorbij is was wel gaaf maar zeker Guus meeuwis maar vooral Within Temptations die hadden een fantastische show, die foto's stuur ik later wel die van Guus was ook mooi he.
    Alleen Anouk is er volgens mij niet geweest die heb ik nergens gezien.
    Er waren in totaal 70.000 mensen geweest. Een record.
    Maar ik wil je nog even heel veel plezier wensen op de Galaposeilanden en zorg dat je er van geniet.
    dikke kus van ons tweexxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1745
Totaal aantal bezoekers 29135

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: