Mannen(gevangenis) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van manoninecuador - WaarBenJij.nu Mannen(gevangenis) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van manoninecuador - WaarBenJij.nu

Mannen(gevangenis)

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg

17 Mei 2005 | Ecuador, Quito

Ik moet jullie even iets vertellen over hoe het hier in het dagelijk leventje gaat en wat voor lol ik af en toe wel niet heb!
Ik ga altijd met de bus naar CENIT, hier stappen heel veel mensen en kinderen in die iets willen verkopen of ze maken muziek. Nou ging ik laatst van CENIT terug naar mijn huis en stapten onderweg 3 mannen in de bus met gitaar en panfluit..Ze zongen een liedje, klapten voor zichzelf en riepen ook zelf; Otra, otra..! Nou dat was natuurlijk al lachwekkend, maar een van die mannen zat me de hele tijd aan te kijken, gelukkig gingen ze snel weg. Twee dagen daarna, zat ik weer in de bus op weg naar huis en stapten deze 3 mannen weer in, nou dat is echt heel toevallig hoor! En ja hoor, ik was alweer gespot.. en die ene vent bleef me weer steeds aankijken..ik voelde me zo ongemakkelijk..! Op het einde verontschulde ie zich en ging naast me zitten. Vraagt ie aan mij of ik wil dansen..Dus ik schiet in de lach en zeg ja hier zeker, in de bus?! Verder tonen ze dan wat intresse in waar je vandaan komt en wat je hier doet. Ook wordt er nog tussen neus en lippen door gezegt dat ze je mooi vinden, nou ik had t niet meer! Moest zo lachen in mezelf!! Maar zo zijn de mannen hier, kennen totaal geen schaamte en verzinnen de raarste en creatiefste mogelijkheden om in contact te komen met vrouwen!
De politiemannen zeggen je gedag en kijken je na...Zelfs de bewaker uit mijn straat, begint met ´psst, psst!´ als je voorbij loopt, nou en daar moet je je dan veilig bij voelen!
Vorige week zaterdag ging ik met 4 andere meiden en Mark naar de mannengevangenis. Deze gevangenis staat inmiddels ingebouwd in de stad. Voordat we er binnenkwamen, keken ze onze paspoorten na, kregen we 2 grote stempels en werden we gefouilleerd. Prettig is dat zeker niet, maar ik ben ervan overtuigd dat als je wil, dat je er zeker iets naar binnen kan nemen. Het kan zo via de bewakers, het is er zo´n corrupt boelte! Wapens en drugs worden zo naar binnengesmokkeld voor een beetje geld!
Toen we eenmaal binnenkwamen, gingen we eerst naar een rehabilitatiegedeelte (terugwerken naar de maatschappij). Hier zaten 2 nederlanders, die gepakt waren voor drugshandel. De een schuldig, de ander hoogstwaarschijnlijk niet..deze man zag er ook net uit als een priester, was over de 60 jaar oud en ze hebben toen hij terug wilde vliegen naar Nederland, 4 uur zijn tas door zitten zoeken en toen ineens hadden ze iets gevonden...tja wat je daarvan moet geloven is lastig! Dit gedeelte zat echter heel goed in elkaar, de mannen werken en hebben ook de mogelijkheid om naar buiten te kunnen. Ik stond hier echt van de kijken, zeker voor ecuadoriaanse begrippen...
Daarna liepen we door de andere pavaljoenen en daar kreeg ik wel een beetje de kriebels van..Iedereen loopt in het rond, alles door elkaar van moordenaar tot drugsdealer...Natuurlijk roepen ook deze mannen je na, zeker omdat Mark met 5 jonge gringa´s binnenstapt. Dat blijft niet onopgemerkt.. In dit gedeelte zit je met z'n drieen op een kamer, deze hebben echter haast allemaal ontsnappingstunnels..zo gaat het hier dus nog!! De andere medestudenten waar ik mee was, zijn al een keer naar de vrouwengevangenis geweest en toen wij hier net een maand waren, is er ook een stel nederlanders opgepakt voor drugssmokkel. Zij hadden het meisje al ontmoet en gingen nu op zoek naar de jongen. Hij vertelde heel eerlijk zijn verhaal en dat kon ik wel respecteren. Maar ik denk niet dat je kunt begrijpen waarom iemand zoiets doet, dit doe je echt uit wanhoop, je hebt al niet veel te besteden, moeilijke jeugd, verkeerde kringetje, naief..zo gaat dat.. Ik wil absoluut niets goed praten, maar ik heb nu ook de andere kant gezien. En het is echt link om in Ecuador in de gevangenis te zitten, want voor 0'50 cent maken ze je zo van kant! Nu is het wachten op een verbond met Europa, zo kunnen europeanen voortaan hun tijd uitzitten in hun eigen land.

Donderdag was het weer de shopdag voor het project Adopt a Dream. Deze keer mocht de moeder voor het eerst mee, waar wij vorige week aan meldde dat haar kind gesponserd gaat worden. Ik vond het echt weer heel leuk om te doen, had ook erg veel lol met de moeders.. Bij een kraam vroegen ze bijvoorbeeld 10 dollar voor een vest, terwijl die hier in overvloed zijn en voor veel goedkoper. Dus ik zeg zo tegen die moeder, zullen we doorgaan. We liepen weg en toen riep de winkelmedewerkster al; 8 dollar! Dus ik moest al lachen en gaf de moeder al een knipoog, waardoor ze terugriep naar de mevrouw; 7 dollar! Haha! Maar we liepen toch door, zeker ook ergens anders te krijgen!

Afgelopen weekend ging ik met Len, Nicole en Pauline weer naar het hostel Papagayo, wat hier niet ver vandaan is. Ik had het hier zo naar m´n zin gehad en ik wist dat ze nog andere excursies hadden die ik wilde doen. Zaterdag zijn we naar een opvang voor dieren gaan kijken, hier zaten veel cirsustijgers en -leeuwen, apen, slangen, en schildpadden. De politie haalt ze bij de mensen weg, als je geen goede papieren hebt en brengen ze naar deze opvang.
Zondag gingen we de hoogste actieve vulkaan van Ecuador beklimmen en dat is natuurlijk de Cotopaxi! Het was echt een hele heldere dag en daarmee hadden we echt geluk, want we konden zo heel de top zien! Zo mooi met al dat sneeuw en ijs! Wij reden met de auto tot de parkeerplaats en toen gingen we verder lopen tot 4800 m. Dit ging eigenlijk wel goed en we zijn ook nog naar de ijsgletsjets gaan kijken. Maar op een gegeven moment werd ik zo ontzettend beroerd, kreeg hoofdpijn en dit had waarschijnlijk met de hoogte te maken. Ik vond dit wel raar, aangezien ik de vorige keer toen ik de Chimborazo opging hier geen last van had, terwijl dat nog hoger was dan dat we nu op de cotopaxi zijn gegaan! We gingen weer snel terug naar beneden. Eenmaal bij de auto aangekomen, pakten we de mountanbike´s en gingen crossend naar beneden! We gingen echt 45km p/u..Het was echt supervet, hobbel hobbel dus ik voelde m´n hoofd goed, maar het was echt zo gaaf! We gingen echt als een speer en eindigden bij een mooie Laguna, waar we nog even ons lunchpakketje opaten. Het was echt een hele mooie dag!

Nu ga ik vakantie vieren voor 5 daagjes op de Galapagos eilanden! Ben benieuwd!
En nog een heel groot nieuwtje! ALI B komt naar Ecuador, en wat denk je! Hij gaat een reportage maken over de straatkinderen hier en dat kan natuurlijk nergens anders dan bij CENIT!! Op onze markten, echt zo cool, terwijl wij hier zijn!

Chao XXXX

  • 18 Mei 2005 - 06:23

    Karlijn:

    1e!!! Jippie!!!

  • 18 Mei 2005 - 06:31

    Karlijn:

    De komende weken ga ik ook de gevangenis nader beschouwen. Heb van school de opdracht gekregen om de koepel in Breda te verplaatsen naar een betere locatie en deze dan opnieuw in te richten. Ben benieuwd. Maar als Ali B komt dan verwachten wij natuurlijk wel dat je met een handtekening van hem terug naar huis komt. Dat is bij elastiek nl niet gelukt.
    Xus

  • 18 Mei 2005 - 06:33

    Lizanne:

    tweede!!!! manon wat een verhalen weer allemaal. maar hoe dan ook deze ervaring is supervet. Haha ali B naar ecuador das wel lachen hij was hier zondag in nederland.Elastiek was echt supercool, maar volgend jaar doe je weer gewoon mee. ik ga nog 17 daagjes wachten op mijn vriendje en dan begint het aftellen voor jou ook al. dikke kus

  • 18 Mei 2005 - 06:46

    Bert:

    Wat zou je doen...! Ja, die mannen daar...Dat is toch heel wat anders dan in Nederland hè! Dan zijn de mannen hier toch een stuk beschaafder! Geniet van je vakantie op de Galapagos (wat een naam..) eilanden! Als ik al die verhalen zo lees zal het straks in Nederland wel weer een beetje tegen vallen...Alhoewel, Soestduinen is ook mooi hè, onderdanen!
    Groetjes!

  • 18 Mei 2005 - 12:24

    Kirsten:

    5e deze keer... toch aardig snel?! Geniet van je vakantie en succes met stage weer daarna!
    x

  • 18 Mei 2005 - 17:41

    Caroline:

    he manon leuk weer wat van je te lezen, dan is ons leventje hier maar saai. Ik vond het leuk vorige week je aan de telefoon gehad te hebben, was al zo lang geleden dat ik je stem had gehoord. Maar nog maar even en je bent weer terug in beek. Nog heel veel plezier, natuurlijk ook met Ali B Groetjes

  • 18 Mei 2005 - 19:14

    Ben:

    ja om maar meteen met de deur in huis te vallen , je zit daar toch niet te sjansen he met die ecuadoriaanse mannen! zit ik me hier heel netjes te gedragen en madame heeft het wel naar d'r zin daaro! ;)
    Nee hoor is juist leuk toch al die aandacht! het lijkt mij eik ook wel erg stoer om een keer in een gevangenis te kijken maar ik ben zo'n braaf!!! mannetje dat zal mij wel nooit lukken. Je hebt ook het weekend weer erg leuke dingen gedaan lees ik nu is aan jou de taak om mij ook op een mountainbike te krijgen! Gezellig samen door het bos van over-holland scheuren!
    Nou lieverd, geniet van je vakantie op de eilanden en ik hoop je snel weer te spreken en doe Ali maar de groeten van me!
    Dikke xx

  • 18 Mei 2005 - 19:39

    GJ:

    Roepen de mannen daar psssst,psssst, naar je?
    Nou nou zo onbeleefd heb ik het nog nooit meegemaakt, hier roepen ze gewoon: hee lekker ding of fluiten ze maar psssst,psssst. Nou ja, het zal wel verschil in cultuur zijn zullen we maar denken. Zo te lezen maak je weer heel wat mee,gevangenissen bekijken,dansen in bussen,vulkanen beklimmen,het houdt niet op. Je mag inderdaad wel oppassen dat je je straks thuis niet snel verveeld. En dan die verhalen over drugs in bagage van toeristen,je mag wel oppassen dat ze die troep niet in jou bagage stoppen als je terug komt anders zou je nog in de vrouwengevangenis terecht komen ook. Nee alle gekheid op een stokje meisje, geniet alsjeblieft van je vakantie,rust lekker uit en pas goed op jezelf.
    We gaan elkaar zeker weer spreken!!!!!!
    Doedoeiiiiiiii

  • 18 Mei 2005 - 19:57

    Mariska:

    He hallo dan, wat een belevenis allemaal, geweldig hoor! Krijg je gelukkig nog een beetje aandacht van de mannen daaroookal lopen ze leeg! Ben is al jaloers zo te lezen maar dat houdt de spanning erin zou ik zo zeggen. Ik wens je een hele welverdiende vakantie toe, rust lekker uit, want de weekjes schieten al best op.
    Groetjes van mij

  • 18 Mei 2005 - 21:36

    Riky:

    Ha Nonnie,
    Wel spannend al die rare mannen om je heen.
    Het lijkt mij ook wel eens interresant om in een gevangenis een kijkje te nemen maar dan ook alleen maar kijken.
    Dat mountainbiken kun je hier wel een keer met Arie en Ben samen als je dat heel leuk vind mag je onze fietsen gerust lenen om een tocht te maken.
    Wel leuk dat die Ben een beetje jaloers op je is, maar de weekjes beginnen nu op te schieten dus geniet van die 5 daagjes vakantie op 'n onbewoond eiland. dikke kus van ons tweexxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Mei 2005 - 10:22

    Truus.:

    Hee Manon je bent toch wel voor je stage en school daar naar toe gegaan??Af en toe lijkt het alleen maar vakantie.Wel heel leuk dat je die mogelijkheden hebt.Geniet er van!!Het is zo weer voorbij.Leuk dat we je zo kunnen volgen.Heel veel groetjes van hier.XXX.

  • 19 Mei 2005 - 14:26

    HEIDI:

    Hè hallo. Als het lekkere mannen zijn let me know!
    Verder gaat het prima met je zo te lezen. Wat doe jij veel zeg in die paar maanden tijd. Geniet van je korte vakantie en doe ALI B de groeten van mij. M

  • 19 Mei 2005 - 15:50

    Mark:

    heee meisie, wat een verhaal weer zeg, leuk joh Maar ik geloof best dat ze daar in Ecuador een beetje erg corrupt zijn ik zou zeggen geniet van je vrije daagje op de Galapagos eilanden met die mooie witte stranden;) en als je ali b ziet dan zeg je maar 'twee vingers in de lucht kom op kom op'
    groetjesxxx

  • 19 Mei 2005 - 20:42

    Sandra:

    He meissie,

    Pas maar op met die mannen, voordat je het weet heb je er een achter je aan lopen die met je wil trouwen en daarna verkoopt hij je weer voor een palmboom in de tuin!!!
    En echt heel goed je bagage checken voordat je het vliegtuig in stapt want ik moet er niet aan denken dat we je daar ergens vrij moeten kopen alhoewel dan doen we wel een inzamelactie en komt het alsnog goed...nee hoor, je ziet veel en maakt nog meer mee. Je zult er echt op terugkijken als een grote happening...
    Morgen ga ik ook een paar dagen de Spaanse zon opzoeken, met acht meiden een beetje zaalvoetballen maar vooral zon, zee en stappen...ojee RJ bijna mee...
    Het huis vordert als snel, de keuken plaatsen is het grootste project nu dus RJ heeft huiswerk en dan 11 juni is de grote dag dat ik jouw missen mag bij de trappen aflopen....XXXX

  • 20 Mei 2005 - 07:25

    Mimi:

    Nounou das een tijd geleden hé, maar ik heb je zekers wel gevolgd hoor meid!!!!
    Wat een belevenissen mens, het is niet voor te stellen als je hier gewoon achter je bureautje zit.
    MANNEN!!! Ze zijn ook overal hetzelfde hé :-):-)Behalve onze Nederlandse mannen dan hé, die zijn véél beschaafder (ahum).
    Kijk maar goed uit met die griezels daar.
    Hé maar Ali B., dus kunnen we je binnekort zien op de t.v. (of ben je al weer terug als het uitgezonden wordt). Nou wat maakt dat eigenlijk uit, kunnen we je nog zien, wat natuuuurlijk ga je iedere keer in beeld lopen hé!
    Nou meissie, hou je taai en geniet er nog ff van hé
    Mimi XXXX

  • 20 Mei 2005 - 09:15

    Carola:

    Nou als zo'n beetje de hele familie drogenbroek op de site staat, mag ik niet ontbreken toch ? Wat een leuke dingen brengt die stage met zich mee, zeg ! En afdingen is altijd een leuke sport!, hoewel ik het hier niet vaak doe, brutaal mens heeft de halve wereld! Geweldig lijkt me dat bergbeklimmen en wat zul jij een super conditie hebben !Nu een paar dagen vakantie in je vakantie, heerlijk !!
    ! Los ballos maar weer.

  • 22 Mei 2005 - 14:00

    Renée:

    Meis wat een verhalen weer zeg!! Geweldig om weer te lezen wat je allemaal uitspookt. Zou zo graag af en toe in je schoenen willen staan... Zal ik ook maar op buitenland stage gaan...???!!!
    Maar meid Elastiek was weer erg gezellig dit jaar,jammer dat je er niet bij kon zijn maar ja daar hebben we volgend jaar weer voor. Doe Ali B de groeten en leer hem een beetje dansen daar want op Elastiek lukte het hem niet ;)
    Kuzz

  • 22 Mei 2005 - 16:56

    Jeanine:

    Heee meis,
    Wat doe jij toch een leuke dingen allemaal.
    En ja wat die mannen betreft... het zijn mannen he... haha.
    Hee, veel plezier maar weer en doe Ali de groeten.
    Misschien mag je wel 'meespelen' in z'n reportage. Ben benieuwd.
    dikke knuf!

  • 22 Mei 2005 - 18:05

    Dieuw En Swimke:

    hj moppie!! laatste waarschijnlijk... ;) nog n maandje jippie!!! heb weer ff bijgelezen.. zijn dus weer op de hoogte!! (wij werden niet misselijk) haha! zijn nu film van het feest aan het branden bij willem! leuk he?! altijd fijne informatie! groetjes aan Ali B en zo als mark al zei... twee vingers in de lucht en kom op, kom op! of niet dan markus?!! ;) dikke kus van ons

  • 22 Mei 2005 - 18:21

    Lesley:

    Hey meiske,
    Hoest? Hier alles lekker hoor!! Ik ben al druk aan t aftellen, maar t schiet maar niet op!! Maar je heb weer aardig wat meegemaakt, misschien moet je een boek schrijven!! Dat loopt als een trein denk ik! haha!! Nou Ik mag vrijdag met mn palmblader rokje en cocosnoten gaan lopen, want ik heb een Hawaii party, ja t europot feest komt er weer aan!! Ben gelukkig die dag daarna vrij!! Hey spreek je snel weer op msn hoop ik!! Dag Dag!! XXXXXXXXXXXXXxx

  • 23 Mei 2005 - 11:29

    Maria Xxx:

    hey meissie,

    zo dus jij bent in een mannengevangenis op bezoek geweest. echt wel leuk. het zal er wel een stuk minder lief aan toe gaan dan in Nederland. wel leuk om er een keer te zijn geweest. over iets meer dan een week heb ik een sollicitatiegesprek voor een stageplaats in een vrouwengevangenis. lijkt me erg leuk en ik heb eigenlijk al mijn hoop op die plek gevestigd. verder in NTA niet veel te beleven. alleen 1 leuk nieuwtje voor Harm, want HIJ GAAT BIJ DE POLITIE!!! daar is hij erg blij mee en ik natuurlijk ook. ik heb gehoord dat Ben zich tijdens het weekendje weg met het 2de goed heeft gedragen. Gedraag jij je dan ook met al die mannen die een oogje op je hebben? haha. veel plezier op vakantie op de Galapagos eilanden. zet je een paar foto's ervan op de site? dikke knuf

  • 23 Mei 2005 - 17:24

    Harm:

    He Manon, Je hebt weer niet stil gezeten de afgelopen dagen. Tijd om te vervelen is er niet bij volgens mij. Ben blij dat Ali B naar Ecuador gaat want hier worden we gek van hem!
    Wij zijn met het 2e elftal een weekendje naar Maastricht geweest (Ben heeft zich keurig gedragen en dat terwijl er massa's mooie vrouwen waren), hebben we mee gedaan aan een voetbal toernooi was erg lachuh. volgens mij waren we 27e geworden van de 40 teams die meededen. Maar in de feesttent waren we beter in vorm! Ik hoef niet meer te verklappen dat ik aangenomen ben bij de politie, dat heeft Maria al gedaan las ik net. Prettige vakantie!

    P.S. de mooiste vrouw die we tegenkwamen in Maastricht leek verdacht veel op Hanna Tokkie, zo mooi waren de vrouwen dus niet!

  • 23 Mei 2005 - 18:04

    Eric Van Voskuilen:

    Hey meisje! Wederom een erg leuk verhaal, wat maak jij toch allemaal leuke dingen mee! Nita 2 is gisteren terug gekomen van het toernooi in Maastricht. Twee wedstrijden gewonnen en twee verloren. Niet slecht na een zuipavond. Henry had pech met de auto en is nu lid van de Anwb. Theo is bekeurd door de politie voor het rijden zonder gordel en voor het rijden met caravan zonder E-rijbewijs. Bennie heeft inderdaad niet aan de vrouwen gezeten. Hij sliep wel in de tent met Henry... Ze bleven toch wel verdacht lang uitslapen... Maar goed nog veel succes en spreek je later wel weer. X Eric

  • 23 Mei 2005 - 19:27

    Ben:

    he lieverd, daar is die weer! moest even bijkomen van het weekendje weg, jemig zeg wat een feest. we hebben echt heel veel lol gehad en weer veel te veel gedronken. De vaten bier waren niet aan te slepen en het was Nita 2 die de dansvloer bezet hield hoor! voor sommige viel het niet mee om na zo'n kort nachtje weer te voetballen maar we hebben het allemaal overleefd! hoe was je vakantie! Het word hier lekker weer dus je mag weer terug komen hoor! heb trouwens nog een goede deal met je pa gesloten!
    tot snel
    dikke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 29125

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: